Δημοφιλείς Αναρτήσεις - Beliebte Posts - Favorite Posts
-
Ἀπ' τὰ βάθη τῆς ἀββύσου θὰ φωνάξω τὸ Ὄνομά σοῦ, νὰ μ'ακούσουνε τὰ τείχη θύραθεν τοῦ παραδείσου ἄς μ'ακούσουν καὶ...
-
Protobresbyter Georgios Metallinos Professor Emeritus der Theologischen Fakultät der Universität Athen WAS IST ORTHODOXIE? Wenn...
-
Do not forget your goal, my child. Look into heaven and see the beauty that awaits us. What are the present, earthly things? Aren’t the...
-
Our Father, who art in heaven 17.7.14 (The Orthodox Path) Hallowed be thy name This is the first petition of the Lord’s Prayer....
-
“Silence should be kept secretly and in your heart. Make sure that is not obvious to others that you maintain silence. As soon as you...
-
A monk went once to Elder Feleka. He was also accompanied by several individuals that were not monks. He asked the Elder to tell them somet...
-
Mönch Arsenios Vliangoftis: Yoga und Meditation* grad. in Theologie (Dr.) und Philosophie „… Sie stehen im Gegensatz zur orthodoxen christ...
-
Gerontas Porphyrios Aus dem Buch: Dionysios Farasiotis, Die Gurus, der junge Mann und Gerontas Paisios Über die lebenden Schätze unsere...
-
Abba Isaak der Syrer Rede 21 Was dem Menschen hilft, sich Gott zu nähern in seinem Herzen 1 Ferner über die wahre Ursache, die ihm im...
-
Come si forma la decisa volontà di salvarsi nel Signore San Macario il Grande L’uomo, per natura, ha “iniziativa” ed è quest...
Donnerstag, 19. November 2015
Ὁ Xριστός ἰατρός, προσφέρει τό μόνο φάρμακο θεραπείας τῶν ἀνθρωπίνων νοσημάτων
ΣΥΜΦΩΝΑ με παρατήρηση του Αγίου Ειρηναίου: "Ο Κύριος ήλθεν ιατρός των κακώς εχόντων".
Δηλαδή ο Κύριος ήλθε ως ιατρός των ασθενών.
Πράγματι ο ίδιος ο Κύριος διακηρύσσει δημοσίως: "Ου χρείαν έχουσιν οι ισχύοντες ιατρού, αλλ΄ οι κακώς έχοντες".
Δηλαδή, δεν έχουν ανάγκη ιατρού οι υγιείς αλλά οι άρρωστοι.
Ού γαρ ήλθον καλέσαι δικαίους αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοιαν".
Και "Πάντως ερείτε μοι την παραβολήν ταύτην · ιατρέ θεράπευσον σεαυτόν".
Δηλαδή, ασφαλώς θα μου πείτε τη γνωστή παροιμία· ιατρέ θεράπευσε τον εαυτό σου.
Και ακόμη: "Πνεύμα Κυρίου επ΄εμέ ... απέσταλκέ με ιάσασθαι τους συντετριμμένους την καρδίαν.
Δηλαδή, Πνεύμα Κυρίου σε μένα... με έχει στείλει για να θεραπεύσω αυτούς που η καρδιά τους έχει συντριβεί από το βάρος της αμαρτίας.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη διδασκαλία του Χριστού περί Εαυτού, οι Πατέρες και η Παράδοση της Εκκλησίας στο σύνολό της βλέπουν στο πρόσωπο του Χριστού έναν ιατρό σταλμένο από τον Πατέρα για να θεραπεύσει τους νοσούντες από τις συνέπειες του προπατορικού αμαρτήματος ανθρώπους και να οδηγήσει την ανθρώπινη φύση στην επανεύρεση της αρχέγονης υγείας της.
Πριν τη Σάρκωση του λόγου ο Θεός ήδη εθεωρείτο ως "ο ιώμενος πάσας τας νόσους". Κατά τους Πατέρες, οι Προφήτες -ιδιαίτερα ο Μωυσής- στάλθηκαν από το Πνεύμα του Θεού ως ιατροί για να περιθάλψουν τον άρρωστο από την αμαρτία Ισραήλ. Δεν κατάφεραν όμως να κάνουν κάτι λόγω της βαρύτητας της νόσου και του βάθους του τραύματος, που προσέβαλλαν την ξεπεσμένη ανθρωπότητα.
Ο Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος παρατηρεί: "Έτσι τα κατασκεύασε ο εχθρός με την πτώση του Αδάμ, ώστε να τραυματίσει και να σκοτίσει τον εσωτερικό άνθρωπο, τον κυρίαρχο νου του που βλέπει τον Θεό. Στράφηκαν λοιπόν οι οφθαλμοί του στις αμαρτίες και τα πάθη, αποκλεισθέντες από τα ουράνια αγαθά, ώστε να μην είναι δυνατόν σε κανέναν να θεραπευτεί. Την ψυχήν που τραυματίστηκε εξαρχής με το αθεράπευτο τραύμα των παθών της κακίας κανείς ούτε από τους Δίκαιους ούτε από τους Πατέρες ούτε από τους Προφήτες ούτε από τους Πατριάρχες μπόρεσε να θεραπεύσει.
Ο Άγιος Νικόλαος ο Καβάσιλας παρατηρεί ακριβώς, όπως και ο Μέγας Αντώνιος ότι ο νόμος δόθηκε στους ανθρώπους από τους Προφήτες ως μέσο θεραπείας αλλά δεν ήταν δυνατόν να αποτελέσει διαρκές και δραστικό φάρμακο, λόγω της σοβαρότητας του τραύματος.
Σύμφωνα με τον Ωριγένη οι ίδιοι οι Άγγελοι επιθυμούσαν να προσφέρουν την αρωγή τους στους ανθρώπους και να τους δώσουν την υγεία θεραπεύοντάς τους από τις νόσους. Βοηθούσαν λοιπόν τους ανθρώπους . ¨Όμως όπως συνέβη και με τους Προφήτες οι άγγελοι αποδείχτηκαν ανίσχυροι εξαιτίας της αρνητικής θέλησης των ανθρώπων να θεραπευτούν στο μέτρο των δυνάμεών τους.
Ιατρός και χειρουργός με επιδεξιότητα και ικανότητα ανάλογη της σημασίας των νόσων και των τραυμάτων του ανθρώπου άρμοζε στην ανθρώπινη φύση, όπως επισημαίνει ο Άγιος Ιωάννης Σιναϊτης.
Μόνο ο Χριστός, όντας Θεός, γενόμενος άνθρωπος και παραμένοντας καθόλα Θεός, μπορεί να αποτελέσει το δραστικό φάρμακο της θεραπείας.
Ο Χριστός κινούμενος από ευσπλαχνία για το ανθρώπινο γένος και αποκρινόμενος στην κραυγή ικεσίας των προφητών και της σύναξης των αγίων, στάλθηκε στον κόσμο ανάμεσα στους ανθρώπους.
Ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων τονίζει:"Ο Πατήρ εξαπέστειλεν τον Υιόν Αυτού, τον Κύριον ουρανόθεν ιατρόν".
Ομολογήσωμεν του βασιλέως και ιατρού την παρουσίαν. Ο γαρ βασιλεύς Ιησούς ιατρεύειν μέλλων,λέντιον (ιερατικό ένδυμα) ανθρωπότητος περιζωσάμενος εθεράπευσε το νοσούν.
Κάλλιστος οία τις ιατρός, συμπαθής συμπεριφέρεται ταις ημετέραις ασθενείαις.
Ο Άγιος Αμμωνάς γράφει ότι ο Πατέρας απέστειλε τον Υιό του, ώστε να θεραπεύσει όλες τις ατέλειες, ασθένειες και νόσους των ανθρώπων.
Ο Μέγας Αντώνιος λέγει: Το τραύμα ήταν ανίατο· κανένα δημιούργημα δεν μπορούσε να το θεραπεύσει παρά μόνο ο Μονογενής Υιός, το απαύγασμα της δόξης και ο χαρακτήρας της υπόστασης του Πατέρα.
Αυτός ο Σωτήρας είναι ένας συνετός ιατρός".
http://hristospanagia3.blogspot.de/2015/02/x.html
-----------------------------------------------------------Προσαρμοσμένο απόσπασμα-απανθισμα από το βιβλίο:
Η ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ
JEAN CLAUDE LARCHET
Εισαγωγή στην ασκητική παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας
ΤΟΜΟΣ Α΄
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ
Abonnieren
Kommentare zum Post (Atom)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen